פריסה ארצית

לתרגל יוגה טיפולית דווקא שכואב

אחד הדברים המייחדים את היוגה הטיפולית היא בכך שהיא מיועדת למצבים בהם הבריאות אינה תקינה, כואב, תפוס או שהמצב הנפשי יירוד. היוגה הטיפולית היא הדרגתית ומותאמת. בזמן שהבריאות אינה תקינה קיימים כוחות נפשיים המושכים אותנו לפאסיביות. נכון הוא שפעמים ההמלצה הטובה ביותר היא לנוח, אך לנוח יותר מדי אינה מקדמת אותנו להחלמה.

בזמן כאבי גב מומלץ לתרגל את התרגולים הבסיסיים שאנו נותנים בכדי להרגיש טוב יותר בזמן ולאחר התרגול. תרגול היוגה מצטבר ועל כן ההתאוששות מהירה יותר והגוף מגיב מהר יותר לתרגול היוגה הטיפולית.

בזמן צינון או שפעת שתי נקודות זמן הם קריטיות מיד עם תחושת ההתדרדות ולאחר המשבר. בשתי נקודות אלה מומלץ לתרגל תרגול מותאם. תרגול בנקודות זמן אלה יאיץ את קצב ההחלמה ואף יחסוך מאיתנו שימוש במשככי כאבים ובתרופות.

בזמן מצב רגשי רעוע או יירוד מאוד מומלץ לתרגל יוגה טיפולית. המשוב הנפשי שאנו מקבלים הוא מיידי וחשוב לתרגל תרגולים מתאימים המכוונים למצב הפוך מאשר זה שאנו חווים. לדוגמא כאשר אנו בדכאון מומלץ לתרגל תרגול מעורר. כאשר אנו עצבניים או חסרי מנוח מומלץ תרגול מרגיע.

בכל מקרה מומלץ לתרגל ולשמור על רצף. בצורה זו, נקודות השפל שלנו יהיו קלות יותר במהלך החיים. יש לציין שאנו רוכשים תובנה במעבר דרך חולי וכאב. אנו לומדים ורוכשים תעצומות נפש במשברי ריפוי אלה.