פריסה ארצית

גמילה מתרופות נוגדות דכאון

תרופות SSRI 'נוגדות' חרדה ודכאון קלות לקבלה יותר מאי פעם. כמו כן תרופות נלוות כגון כדורי שינה, תרופות מרגיעות ותוספים שונים קלים להשגה. אך ידוע לכל שלקחיתם אינה פותרת את הבעיה מן היסוד שהיא מתח נפשי. בפתירת הבעיה התרופות והתוספים הופכים למיותרים. יחד עם זאת לא ניתן להפסיק עם תרופות אלה בבת אחת אלא באופן הדרגתי ומבוקר שמלווה בהדרכה נכונה ובתרגול יוגה טיפולית מותאם. במקרה של נעמי  התלות ברסיטל (תרופת SSRI נוגדת דכאון) וואבן הייתה גדולה. נסיונות קודמים להיגמל נכשלו ולכן הנסיון הנוסף היה חייב להיות הדרגתי ותומך. עם זאת, גם הגמילה הזו לוותה בתסמינים לא נעימים שכללו:

1. שינויים קיצוניים במצב הרוח

2. כאבים במפרקים

3. בעיות שינה

4. כאבי ראש

5. חלומות חזקים

6. בעיות עיכול

לכך נוספו גם התגובות הנפשיות הנלוות. לשמחתה של נעמי היוגה כבר הייתה חלק מחייה כשהחלה להיגמל וההתאמות בתרגול נעשו על בסיס דו שבועי. נעמי הורידה באופן מתמיד את הרסיטל בכל פעם שהרגישה חזקה מספיק. כשהגוף התרגל למינון החדש שוב הפחיתה נעמי את המינון. חשוב לציין שנעמי נטלה רסיטל כמה שנים ולכן התלות הגופנית והפשית הייתה גדולה.  סיפורה של נעמי כפי שהוא מופיע כאן מראה את האופן בו היוגה תומכת בגמילה מתרופות 'מצב רוח' ובכך שנטילתן אינה דבר של מה בכך וגם הגמילה מהן. לחצו למידע נוסף אודות התוכנית לגמילה מתרופות SSRI >>

הנה סיפורה של נעמי:

" הגעתי למרכז ליוגה טיפולית כאשר סבלתי מכאבי גב חריפים, עם תסמיני לחץ דם גבוה, כאבי ראש עזים, כשאני משתמשת בשלל תרופות : רסיטל( נגד חרדות ודכאון), ואבן (לשינה), טיפות אף (לנשימה), משככי כאבים (לראש ולגב), 2 כדורים ביום לאיזון לחץ הדם, ושלל תוספי מזון (כולל תוספי מזון להפעלת מערכת העיכול).

מעבר לכך שלימדתם אותי תרגילים להקלת כאבי הגב, החלטנו במשותף להתחיל ולהוריד בהדרגה את שלל התרופות ולנקות את הגוף מרעלים אלה.

ואכן תוך זמן קצר התגברנו על כאבי הגב ונכנסנו לתהליך גמילה מרוב התקופות ואולי אפילו מכולן.

לאט לאט נגמלתי מטיפות האף, מכדורי השינה, מכל תוספי המזון ובאופן הדרגתי גם מהשימוש ברסיטל , ממנו הגמילה לא הייתה קלה בכלל (ונכשלה בנסיונות חוזרים ונשנים בעבר). תהליך הגמילה מרסיטל היה כרוך בחששות כבדים מצדי ומפחד מתופעות לוואי קשות. אך תוך פחות מחמישה חודשים מהרגע שהחלטתי נגמלתי לחלוטין!!! תמכתם ועמדתם לצדי והוכחתם לי שאכן הדבר אפשרי.

היום – אני נקייה מרוב התרופות והגוף שלי ממלא את הפונקציות שלו ללא עזרה מבחוץ.

עם התמיכה שלכם, החוכמה והנסיון שלכם- עזרתם לי להמשיך הלאה ושיפרתם את איכות חיי לחלוטין!

למותר לציין- שבעקבות השינוי הנ"ל גם עשיתי החלטות חשובות בחיי – כמו שינוי תעסוקתי והסתכלות אחרת על החיים ומשמעותם.

אני ממליצה בחום רב ובאהבה!!!

נעמי."