פריסה ארצית

יוגה בזמן הריון נוגדת דכאון

מחקר שפורסם בכתב העת Complementary Therapies in Clinical Practice  בדק את השפעות תרגול היוגה בזמן ההריון על דכאון וקשר רגשי עם העובר. המחקר בדק את הקשר שבין תרגול יוגה מודעת בשבועות 12-26 להריון אצל קבוצת נשים בסיכון להפרעות פסיכיאטריות.

במחקר השתתפו 18 נשים שאובחנו בסיכון לדכאון. המחקר גם בדק את הקשר הרגשי שחשות הנשים כלפי העובר שלהן. הנשים לקחו חלק בסדנת יוגה במשך 10 שבועות. תרגול היוגה כוון כך שהנשים היו מודעות לתחושות הגוף, לשינויים שהגוף עובר במהלך ההריון ולנשימה. תרגול היוגה כלל גם דמיון מודרך והרפיה. כל מפגש ערך 90 דקות והותאם אישית לכל אישה.

המחקר גילה שלמשתתפות שתרגלו יוגה הייתה רמת דיכאון קטנה באופן משמעותי מול קבוצת הביקורת ונראה שיפור משמעותי בחיבור הרגשי שבין האישה לעובר. מחקר זה מצטרף למחקרים נוספים המצביעים על יכולת היוגה לטפל בדיכאון.

נשים רבות בוחרות לתרגל יוגה לפני הכניסה להריון, בזמן ההיריון ולאחריו. היוגה מכינה את הגוף לשינויים שמתרחשים בזמן ההיריון, מכינה את הגוף ללידה ותורמת מאוד לשיקום שאחריה.

המרכז ליוגה טיפולית נותן שיעורי יוגה לנשים בהריון באופן פרטני ומתאים את התרגול אישית לכל אישה. תרגול יוגה טיפולית להריון מתאים גם במקרים מורכבים של כאבי גב, או מצבים בריאותיים נוספים.

פנו אלינו למידע נוסף בנושא 03-6470326.

 

קידום אתרים

עיצוב ובניית אתרים