פריסה ארצית

מיהו יוגה תרפיסט?

מורה, מדריך יוגה נבדל ממטפל באמצעות יוגה או יוגה תרפיסט בכמה קריטריונים:

מטרות טיפוליות

יוגה תרפיה, או יוגה טיפולית, נועדה כלשונה בלטפל בבעיות בריאותיות, לשקם את הגוף והנפש בתהליך הוליסטי מבוסס אימון ולתמוך מנטלית ורגשית בהתמודדות על מחלות ומשברי בריאות. לעומת זאת מורה ליוגה מוכשר לתת אימון יוגה למצבים גופניים בריאים, ללא כאבים כרוניים וללא אופק טיפולי. נכון שיוגה מחזקת את הגוף והרוח ובונה חסינות מנטלית אך היא מיועדת לאנשים בריאים. אפשר לקרוא כאן על ההבדלים בין יוגה לבין יוגה תרפיה.

מטפל באמצעות יוגה, או יוגה תרפיסט, בונה את אימון היוגה בהתאמה לבעיות הבריאותיות והצרכים הטיפוליים של האדם. על ידי שיתוף הפעולה והאימון משתפר מצבו של האדם על בפרמטרים שונים ולכן אפשר ביוגה תרפיה לבנות ולתמוך בתהליכי ריפוי ארוכים. נכון הדבר במיוחד בריפוי מכאבים כרוניים כגון כאבי גב ומצבים כגון פריצת דיסק שבה ידוע שליוגה הטיפולית יש הצלחות כבירות.

אימון אישי – אימון קבוצתי

יוגה בדרך כלל נלמדת בסטודיו ובמכוני כושר בקבוצות. יוגה תרפיה יכולה להילמד בקבוצות יוגה טיפולית אך היא  מוגבלות ביכולת של המורה להתאים את התרגול ספציפי למצבו של התלמיד באותו רגע או לתת לו אימון בית. קבוצות טיפוליות הן הטרוגניות ולכן קשה להתקדם ברמת העצימות משיעור לשיעור. לכן תהליכי ריפוי ותמיכה מוצלחים בדרך כלל ניתנים בשיעורי יוגה אישיים שהם טיפוליים בעיקרם. השיעור הראשון ביוגה תרפיה בדרך כלל  כולל תשאול ואבחון מעמיקים שאינם יכולים להתבצע בקבוצת יוגה. האבחון לא רק מתאר את מורכבות המצב אלא מאפשר למורה להתסכל לעומק על גופו, תגובותיו והתנהלותו של האדם שמימולו ולהבחין בפרטים עדינים המעידים על אופיו ודרך ההתמודדות של האדם עם כאביו הגופניים והנפשיים. משום כך, שיחה, שהיא גם תחקור, חשיפה, הובלה והתאמה של כלים אימוניים וטיפוליים היא חלק בלתי נפרד מהשיעור או הטיפול באמצעות יוגה תרפיה. משום שנראה שאימון אישי מתאים הרבה יותר מאימון קבוצתי ביוגה תרפיה, עלות הפגישה האישית גבוהה יותר מאימון קבוצי שהוא יעיל פחות. אימון אישי מאפשר עמידה במטרות הטיפול, בחינה של ההתקדמות והכרת העולם של האדם ותוך כך זיהוי ונטרול גורמי חולי ומעכבי ריפוי באורח חייו של האדם. ההתאמה של תרגילי יוגה תרפיה ספציפית למצבים בחייו של האדם ידועים כבעלי פוטנציאל ריפוי עצום. במיוחד בריפוי כאבים כרוניים וריפוי חרדות, דכאון וכדומה.

השכלה

כעקרון על פי הנחיות ארגון מורי היוגה בישראל וגם במדינות רבות בעולם אשר הסדירו את מקצוע היוגה תרפיה, מורים ליוגה תרפיה למדו והעמיקו הרבה יותר ממורה ליוגה. לא כולל האימון האישי והניסיון, מורה ליוגה בישראל  שרוצה לעבור הכשרה ביוגה תרפיה כבר למד למעלה מ 500 שעות טרם כניסתו למסלול ההכשרה ביוגה תרפיה. מסלול היוגה תרפיה בארץ מורכב משני קורסים לפחות: קורס בסיס ביוגה תרפיה שהינו לפחות 350 שעות כולל וקורסי התמחות של 200 שעות. כלומר יוגה תרפיסטים מוסמכים הם אלה שצברו 1050 שעות שכוללות הוראת יוגה כללית על פי הנחיות הארגון. מסלול היוגה תרפיה כולל קורס התמחות של לפחות 200 שעות בתחום ספציפי. . לסיכום יוגה תרפיסט הוא מורה ליוגה שעבר מסלול העמקה נוסף דומה לתואר שני.

יכולות טיפוליות

מורה ליוגה תרפיה לומד לעבוד עם כאבים, גופניים, נפשיים והקשרים ביניהם. יוגה תרפיסטים הם מטפלים בנפשם, רגישים, מכילים, קשובים ובדרך כל עברו בעצמם ועם עצמם תהליכי ריפוי באמצעות יוגה. קורסי יוגה תרפיה מעצימים את תהליכי הרגישות ונותנים ליוגה תרפיסט כלי אבחון עדינים שאינם נתנים בשיטות טיפול אחרות.

לשיחת יעוץ השאירו פרטים:
אימייל
שם
טל'